Endret: 8 mar 2019     Opprettet: 5 mar 2019

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål

Kontaktinfo styret:

Epost: elvesiden@styrerommet.net

Dyrehold:

Det er lov til dyrehold men det krever at man får styrets godkjenning. I husholdningsreglene  vil du finne søknad om dyrehold.

Radiatorer:

Opplever du problemer vedrørende radiatorer tar du kontakt med styre via epost. Styret vil da engasjere en rørlegger som vil komme på besøk hos deg. Du vil bli kontaktet av rørlegger og må selv avtale tidspunkt for når det passer at de kommer på besøk hos deg.

Elvesiden har i dag avtale med Andenæs VVS som rørlegger tjenester.

Parkering:

Ved utleie/salg av garasjeplass må man søke styret om godkjenning før avtaler kan inngås.

I følge borettslagets vedtekter, kan eierskifte kun gjøres mellom andelseiere. Bruksoverlatelse kan kun skje til andelseiere og beboere som bor i borettslaget. Dersom utleie av parkeringsplass opphører før innvilget utleieperiode utløper, skal styret varsles.

Strøm:

Elvesiden borettslag gikk over på individuell strøm i 2018. Dette innebærer at du selv må finne en strømleverandør. Det er fortsatt noe strøm som går på felleskostnader på A-konto (varmt vann og radiatorer).

Sikkerhet:

Borettslaget har avtale med vektere som gjevnlig skal kontrollere borettslaget.

Borettslaget har avtale med Nokas.

Heis:

Skulle du oppleve problemer med en av heisene i borettslaget er det viktig at du informerer styret om dette raskt slik at vi kan sørge for at noen kommer å ser på dette.

Elvesiden benytter Kone som leverandør for heiser ved stans og vedlikehold/service.

TV/Internett:

Borettslaget har avtale med Canal Digital/Telenor på både TV og bredbånd/internett. Ønsker du raskere bredbånd må du selv kontakte leverandør vedrørende dette. Du vil da få en egen regning i tillegg til felleskostnadene hvor du betaler mellomlegget fra felleskostnader og den hastigheten du har oppgradert til.

Du skal ha både TV-boks og ruter fra leverandør. Mangler dette må du ta kontakt med dem.

Branninstruks:

Her finner du alt vedrørene branninstruks i Elvesiden borettslag.

Nøkler:

Bestilling av ekstra nøkkel gjøres via styret. Ta kontakt med oss via epost for bestilling. Husk å legge ved i eposten fult navn, oppgang, nøkkelnummer (står på nøkkelen din) og leilighetsnummer. 

Faktura vil bli sendt i posten av leverandør. Leveringstid varierer men er ofte mellom 2-3 uker.

Garasjeportåpner:

Trenger du garasjeport åpner bestiller du dette selv via https://portspesialisten.com.
Når du har mottatt ny åpner tar du kontakt med styret for å få kopiert over koden til garajseporten.

Ringetablå:

For endring av navn på ringetablå (f.eks. ny beboer) tar du kontakt med styret via epost. Send oss fult navn, oppgang, leilighetsnummer og navn du ønsker å erstatte på ringetablåen.

Ringeklokke virker ikke:

Calling anlegget i leiligheten din har en "knapp" på siden av aparatet. Denne ser vi at noen beboere har kommet borti og dermed skrudd anlegget sitt av. Sjekk denne, og hvis det ikke hjelper tar du kontakt med styret via epost. Husk å skrive oppgang du bor i.

Postkasse skilt:

Du finner informasjon om dette her.

Dugnad:

Elvesiden har per dagsdato 2 dugnader i året. En på våren og en på høsten. Vi oppfordrer alle beborere til å delta, dette er ikke noe som tar mye tid. Det kommer varsel i god tid før dugnaden holdes.

Vaktmester

Elvesiden har avtale med Vaktmester Andersen på vaktmester tjenester. 
Vaktmester heter Jonas og kan kontaktes på 91903660 ellerjonas@vaktmesterandersen.no